כתבות כללי

המשך גידול בפעילות והכנסות חברות ה-3PL

המשך גידול בפעילות והכנסות של חברות ה 3PL
לאחרונה פורסמו נתוני ביניים ותחזיות לשנת 2014 לביצועים ולהכנסות ספקיות שירותים לוגיסטיים (3PL) בארה"ב ובמספר מדינות בעולם וכן דוחות מסכמים לשנת 2013 והשוואה מול שנת 2012. עפ"י סקר רב שנתי בנושא שעורכת חברת המחקר והייעוץ הגלובלית Armstrong & Associates, Inc. נראה שבארה"ב נרשם בשנת 2013 גידול במחזור\הכנסות של כלל שוק ה 3PL ב-3.2% בהשוואה לשנת 2012. כמו כן מעריכה החברה ששוק ה-3PL בארה"ב המשיך לצמוח ב-5.2% בשנת 2014. יש לציין שמדובר בגידול של יותר מ-פי 3 מהגידול השנתי בכלכלת ארה"ב! ניתן לראות, שקיימת מגמה משמעותית של חברות עם מחזור הקטן מ 3 מיליון דולר, להעביר את הפעילות הלוגיסטית לספק של שירותים לוגיסטיים אחד לפחות, כאשר השחקנים הגדולים משתמשים ביותר מאשר ספק 3PL אחד. מאחד הדו"חות ניתן ללמוד לדוגמה שהחברות ג´נרל מוטורס, פרוקטר & גמבל ו-וול-מרט, משתמשים כל אחת בכ- 50 חברות 3PL לביצוע הלוגיסטיקה שלהן.
לא זו אף זו, יותר ויותר חברות משתמשות בספק השירותים הלוגיסטיים לא רק כמבצע פעולות של "משטח נכנס-משטח יוצא" אלא כספק אסטרטגי המבצע פעילויות עיקריות במהלך העסקים של החברות. תוך יצירת קשרים ויחסים אסטרטגיים בין ספקי ה 3PL לבין התעשיות והרשתות הקמעונאיות. יותר ויותר עסקאות עם 3PL´s כוללות את ביצוע כל שרשרת האספקה כולל: שילוח, הובלות, אחסון, שרותי ערך מוסף, ליקוט, אריזה והפצה ללקוח הסופי. מסקר לקוחות המשתמשים בשרותי 3PL עולה שאחד הנושאים החשובים ביותר ללקוחות הינו יכולתו של ספק השירותים הלוגיסטיים בתחומי ה IT הלוגיסטי ויכולות ניהול ושליטה על Big Logistic Data. היכולת לנהל תזרים מאסיבי של סחורות ואינפורמציה תוך כדי יעילות תפעולית מרבית המשמשת לקבלת החלטות טובות יותר וכדי לשפר את איכות תהליך וביצועים ובו בזמן  ליצור ערכות נתונים עצומות. עבור כמויות עצומות בכל יום של :מלאים, הזמנות, משלוחים, יעדים, גודל, משקל, תוכן, ומיקום,תוך שמירת על עקיבות מרבית בכל  רשתות האספקה ​​הגלובליות.
אחד הטרנדים המשפיעים מאד על הגידול בפעילות ה 3PL´s הינו שוק ה- E-Commerce. הלקוחות מוסרים לחברות ה 3PL´s את המפתחות העיקריים להצלחת התהליך העסקי שלהם בביצוע כל תהליכי השרשרת הנדרשים. נתון מעניין מאד התקבל מסקר שביעות הרצון של לקוחות המשתמשים בשרותי 3PL. מסקר זה התברר שכ-71% מהלקוחות מרוצים מקשרי העבודה עם ספק השירותים הלוגיסטיים; מהפתיחות, השקיפות והתקשורת הטובה במערכות היחסים ביניהם. סקר הלקוחות מצביע על שיפור ברווחיות הלוגיסטית של החברות הרוכשות שירותים לוגיסטיים מחברות 3PL כאשר התוצאות מראות על ירידה ממוצעת עלות לוגיסטיקה של 11% , הפחתת עלויות מלאי ממוצעת של  6%,  והפחתת עלויות לוגיסטיות קבועות ממוצעת של כ-23%.
*הכותב הינו יצחק דנה, מנכ"ל חברת התכנון והייעוץ הלוגיסטית A.G.S.