מערכות אחסון וליקוט

מערכות אחסון למשטחים

במאמר זה מנהל לוגיסטי יסקור את סוגי מערכות האחסון (סטטיות, דינמית, נעות ואוטומטיות), ישווה בין היתרונות והחסרונות של כל מערכת ובין הניצולת המקסימלית שמספקת כל מערכת אחסון בנפרד.
קרא עוד
מערכות אחסון למשטחים

מערכות אחסון: תקנים חשובים שיש להכיר

נכון להיום, התקנים המפורטים במאמר אינם תקנים מחייבים, עם זאת- זוהי המלצתו של מנכ"ל החברה, מר יצחק דנה, שבכל הזמנת מערכת אחסון מיצרן מקומי, משווק או יבואן, ידרוש המזמין שהמערכת עומדת בתקנים הבאים: מפמ"כ 51 של מכון התקנים הישראלי, תקן ישראלי 413 חלק 2.1 לרעידות אדמה, ומספר תקנים העוסקים באיכות וטולרנסים.
קרא עוד
מערכות אחסון: תקנים חשובים שיש להכיר

בטיחות במערכות אחסון לוגיסטיות

אחד מהדברים הבסיסיים ביותר כשמדובר על מערכות אחסון, הוא המשטח. בישראל אין מייחסים חשיבות הולמת לנושא המשטחים, ואף אין להם תקן רשמי ולכן קיים שימוש רב במשטחים ´משומשים´ וגם במשטחים פגומים. במערכות לאחסון משטחים בחירת המשטח, סוגו וגודלו, הם קריטיים לתפעול יעיל ובטיחותי של מחסנים. במאמר זה נעסוק בתקינות המשטח, ובאופן הסידור הנכון של סחורה על גביו. 
קרא עוד
בטיחות במערכות אחסון לוגיסטיות

מערכות ליקוט: Pick - N - Go

ה- Pick-N-Go הוא פתרון חדשני המשלב מערכת ליקוט קולית (Pick-By-Voice) עם מלגזת AGV. במרכז הרעיון עומד הצורך להפוך את הליקוט ליעיל יותר, וזאת ע"י צמצום התנועות המיותרות של המלקט ו\או המלגזה. בשימוש במערכת Pick-N-Go ניתן להבטיח את הגדלת פריון העבודה וחסכון ניכר בעלויות, שכן היא מתממשקת עם תוכנת WMS ומנצלת תשתיות IT הקיימות במחסן.
קרא עוד
מערכות ליקוט: Pick - N - Go

תכנון אינטגרטיבי של מערכי אחסון

תכנון מערכי האחסון כולל את בחירת מיקומם של מרכזים לוגיסטיים ושל מחסנים, דרכי הגישה אליהם, תכנון המבנים והחצרות, תכנון מערכות האבטחה והבטיחות , תכנון תשתיות הפריקה והטעינה, מערכות האחסון, אמצעי השינוע והניטול, ועוד. תכנון אינטגרטיבי הוא הכרחי בכדי להבטיח תועלת כוללת העולה על סכום התועלות של רכיבי התכנון בנפרד.
קרא עוד
תכנון אינטגרטיבי של מערכי אחסון

אופטימיזציה של אחסון משטחים

במאמר זה נסקור 17 סוגים שונים של מערכות פופולריות לאחסון משטחים. על אף שאין כלל אחד עיקרי באמצעותו ניתן לבחור את מערכת האחסון האופטימלית לכל חברה ספציפית, ניתן לבחון מספר גורמים עיקריים העשויים לעזור בקבלת ההחלטה: כמות הפריטים (SKU) המיועדים לאחסון, כמות המשטחים הכוללת ומידותיהם, מידות המחסן וגובהו, סוג הרצפה, שיטת תפעול הליקוט הנבחרת ועוד.
קרא עוד
אופטימיזציה של אחסון משטחים

אסטרטגיות ושיטות ליקוט

שלב הליקוט הינו השלב העיקרי והחשוב בתהליכים הלוגיסטיים המתרחשים במחסן, שכן תכלית המחסן הינה לספק ללקוח את המוצר שהוזמן: במקום, בזמן, בכמות, באיכות ובמחיר הנכונים. במאמר זה נעסוק בשיטות ליקוט סחורה במחסן, ונפרט את האסטרטגיות/שיטות השונות הנהוגות בתחום ליקוט המוצרים במחסן, דוגמת: Pick by Order, Pick by Zone, רשימות ליקוט, מדבקות ליקוט, P2L, ליקוט קולי ועוד.
קרא עוד
אסטרטגיות ושיטות ליקוט

תכנון נכון של מערכות אחסון

במהלך התכנון האינטגרטיבי של המחסן יש לקחת בחשבון מספר נקודות כגון: מאפיינים אסטרטגיים, מאפייני המבנה, מאפייני מערכות האחסון, מאפייני כלי השינוע ותפעול. כל נקודה שכזו היא קריטית ומכילה בתוכה שפע של בחירות שיש לצלוח על מנת לבנות לתכנן את המחסן האופטימלי.
קרא עוד
תכנון נכון של מערכות אחסון

ככה כן מתכננים מחסן!

תכנון קפדני של כל שלב ושלב בתהליך הלוגיסטי מבטיח את השגת הערך המרבי של המחסן כחוליה המרכזית בשרשרת האספקה של הארגון. התכנון המיטבי של מערכות אחסון כולל בדרך כלל ארבעה שלבי ערך עיקריים: תכנון המיקום, תכנון קונספט לוגיסטי, תכנון מפורט של המחסן ותכנון ההרכבה, התפעול והשרות. 
קרא עוד
ככה כן מתכננים מחסן!

מערכות אחסון לניטול ידני

התפתחות מערכות האחסון המודולאריות בעולם הביאה לשינוי משמעותי באפשרויות הניטול הידני ולפיתוח תורה המתבססת בין השאר על חוקי הארגונומיה. בכתבה זו נתמקד במערכות אחסון לניטול ידני, דוגמת:  Gangway, Mobile Shelves, Pick 2 Light, Dynamic Picking ועוד.
קרא עוד
מערכות אחסון לניטול ידני

מערכות אחסון למשטחים Drive In

במאמר זה נסקור את מערכת הדרייב-אין, אשר מאופיינת באמצעות שלושת הפרמטרים: גישה, אופטימיזציה של המחסן ומחיר ממוצע למיקום. חשוב לזכור שבבואנו לרכוש סוג של מערכת אחסון, יש לבצע תחילה בחינה של התפוקות וניתוח עלות-תועלת, כך שניתן יהיה להתאים את הפתרון המיטבי לאופן תפעול המחסן.
קרא עוד
מערכות אחסון למשטחים Drive In

מערכות אחסון דינמיות Flow Racks

כתבה זו מתמקדת במערכות אחסון משטחים FLOW RACKS & PUSH BACK, יתרונותיהם והתאמתם לסוגים שונים של פעולות ניטול, העמסה ופריקה של משטחים. כמו כן, דרך כתבה זו ניתן להבין כיצד לאפיין מערכות אחסון דינמיות על שלל סוגיהן. 
קרא עוד
מערכות אחסון דינמיות Flow Racks

מערכות אחסון למשטחים Pallet Racking

מערכת אצטבאות לאחסון משטחים בשורות  (Pallet Racking) מתוכננת לשאת מטענים במגוון גדלים, צורות ומשקלים כגון משטחים, קונטיינרים וחביות. המערכת מאפשרת גישה ישירה באמצעות מלגזה לכל משטח המאוחסן כך שפעולת הניטול במחסן נעשית בקלות וללא הזזת פריטים מאוחסנים אחרים. לגבי כל מערכת אחסון יש לבצע בחינה של התפוקות המתקבלות וניתוח עלות–תועלת כך שניתן יהיה להתאים את הפתרון המיטבי לאופן תפעול המחסן.
קרא עוד
מערכות אחסון למשטחים Pallet Racking

Satellite \ Pallet Runner

בבואנו לתכנן מחסן, עלינו לבדוק את שיטת האחסון העדיפה. בימים אלו מתרחב השימוש בטרנד לוגיסטי חדש המיצר ומשווק ע"י מספר חברות, מדובר על מערכת מיני משא בשם Satellite. מערכת זו שייכת למשפחת ה-High Density Storage ויעילה במיוחד במחסנים בעלי עומק משמעותי, בחדרי קירור ובמחסנים בהם תפוקות הדרייב-אין\Drive-In הינן נמוכות מדי. 
קרא עוד
Satellite \ Pallet Runner