טרנדים ומגמות לוגיסטיות

טרנדים לוגיסטיים 2018

התחזקות ה-E-Commerce והמסחר הקמעונאי המקוון, הצלחותיה של חברת Amazon והתלות הגבוהה בתהליכי אספקה של ה"Last-Mile" תוך המשך הצמיחה של האינטרנט של הדברים (IOT) שינו באופן ניכר את הדרישות והתלות בלוגיסטיקה המצליחה ´לספק את הסחורה´ - כל יום וכל היום. במאמר נסקור כמה מהטרנדים הבולטים של השנה; Blockchain, Elastic Logistics, Perfect Orders, Logistics Omni-Channel, Sharing Logistics, Big Data ועוד.
קרא עוד
טרנדים לוגיסטיים 2018

המהפכה הלוגיסטית

מהפכת הלוגיסטיקה העולמית, נובעת בעיקר ממהפכת הסחר העולמי המשתנה מקצה לקצה ובמהירות רבה, ומביאה עמה מגמות דוגמת ´המסחר הנייד´, ו- Same Day Shipment. מגמות אלו יוצרות ביקוש לטכנולוגיות חדשניות, ואלו מצליחות להכתיב כללי משחק חדשים המשפיעים גם על תחום הלוגיסטיקה, בין הטכנולוגיות הנסקרות: מדפסות תלת מימד, לוגיסטיקה אוטונומית וכו´.
קרא עוד
המהפכה הלוגיסטית

גידול בפעילות הלוגיסטית 2016

הגידול המהיר בצריכת השירותים הלוגיסטיים נרשם בישראל במהלך השנים האחרונות ובמהלך שנת 2016. מרכיב חשוב בהתפתחות זו הינה ההתרחבות בתחומי ה-E-Commerce. תחום שמתאפיין בשינויים משמעותיים, אשר צפוי למשוך איתו את הענף למעבר בקנה מידה גדול למחסנים אוטומטיים, ליקוטים מהירים והפצה מסיבית.
קרא עוד
גידול בפעילות הלוגיסטית 2016

המרלו"ג של המחר

בעקבות הגדלה מסיבית של מספר ההזמנות לצד כמויות קטנות יותר למוצר, שרשרת האספקה מתמודדת עם אתגר הפחתת עלויות העבודה לצד לחץ מצד בעלי הסחורה\המשווקים להורדת עלויות לוגיסטיות והתייעלות מתמדת. בכדי שחברה תוכל "לעשות יותר עם פחות´´ עליה להתייעל- מסתמן שמי שמסתמך על הלוגיסטיקה של העבר ואינו נערך לשינויים הנראים-לעין לא יצליח לעמוד במשימות הצפויות וייתכן שייעלם.
קרא עוד
המרלו"ג של המחר

הגדלת הפרודוקטיביות בתפעול מרלו"ג

עם היצע כה רב של משתנים, כגון: תנאי עבודה, כוח אדם, עונתיות, ספקי צד שלישי מוצרים חדשים ועוד- מלאכת איתור הנושאים בהם יש להתמקד בכדי להגדיל את התפוקה עלולה להיות בעייתית ומאתגרת. הגדלת תפוקת מחסן היא בראש סדר העדיפויות של מנהלי מרלו"ג, במאמר זה נשיב על השאלה: מהי השיטה היעילה ביותר לעשות כן?
קרא עוד
הגדלת הפרודוקטיביות בתפעול מרלו"ג

Logistics 4.0

המושג Logistics 4.0 הינו חלק מה´מהפכה התעשייתית הרביעית´ שהוכרזה בשנים האחרונות ונקראת בשם Industrial 4.0. למהפכה זו ישנם שישה עקרונות תכנון המעצבים אותה: Inter-operability, Virtualization, Decentralization, Real-Time, Service Orientation ו-Modularity.
קרא עוד
Logistics 4.0

טרנדים לוגיסטיים 2015

בתחום הלוגיסטי שהינו חלק משרשרת האספקה, אנו מבחינים בשנים האחרונות במספר מאפיינים של דרישות מהמערכות הלוגיסטיות ובמיוחד מהמרכזים הלוגיסטיים וממרכזי ההפצה החדשים. במאמר נסקור כמה מהטרנדים הבולטים של השנה;  From Paper to Paperless, From Manual to Automation, From User Directed to System Directed, From ´Operator to goods´ to ´Goods to Operator´, Cross Docking, 3PL´s ועוד.
קרא עוד
טרנדים לוגיסטיים 2015

מגמות והמלצות בענף ה-3PL

ספק השירותים הלוגיסטיים, ה-3PL, נדרש לספק ללקוח זרוע לוגיסטית אמינה, חדשנית ומקצועית. זאת במטרה להוביל להקטנת עלויות תפעוליות לחברה והפניית רוב המשאבים לפעילויות הליבה שמתרכזות בדר"כ בתחומי הרכש והמחירות. בכתבה זו נסקור מספר מאמרים שהתפרסמו בעולם ומתייחסים לענף ה-3PL´s. 
קרא עוד
מגמות והמלצות בענף ה-3PL

מגמות בתחום הלוגיסטיקה בישראל

בשנים האחרונות מתחוללת בישראל מהפכה לוגיסטית, החל מתכנון ועיצוב המרלו"גים, בניית מחסנים לגובה, שילוב טכנולוגיות ואוטומציה לאופטימיזציה של התהליכים ועד למתן שירותי Outsourcing לוגיסטיים (3PL´s). בכתבה זו מתראיין מנכ"ל חברת A.G.S, יצחק דנה, ומשמיע דעתו לגבי מגמות בתחום הלוגיסטיקה, ומה טומן בחובו העתיד.
קרא עוד
מגמות בתחום הלוגיסטיקה בישראל

כיצד מבטיחים את הצלחתו של המרלו"ג

טכנולוגיות לוגיסטיות הן ”מוצר חם" כיום בקרב ספקים של שירותים לוגיסטיים – LSP .שיפור תפוקות ורווחיות, החזר השקעה מהיר, הוכחת יכולת לוגיסטית מובהקת בכל תנאי שוק, אלו הם הנושאים הרלוונטיים כיום למנהלים ומקבלי החלטות בתחום המרכזים הלוגיסטיים ומערכות ההפצה בשרשרת האספקה.
קרא עוד
כיצד מבטיחים את הצלחתו של המרלו"ג

ענף השירותים הלוגיסטיים: מגמות והמלצות

מנכ"ל חברת A.G.S, איציק דנה, קיבץ עבורנו מספר מאמרים וסקרים מעודכנים המתייחסים לענף השירותים הלוגיסטיים ומקנים טיפים, דוגמת: כיצד לבחור ספק של שירותים לוגיסטיים? בנוסף, ממליץ יצחק לבחור מנהל לקוח ולהקפיד על שקיפות נתונים. 
קרא עוד
ענף השירותים הלוגיסטיים: מגמות והמלצות

אחסון מסוג אחר: דלק חלופי מבוסס חנקן

המגמה העולמית למעבר לאנרגיות מתחדשות ובנות קיימא ולהפחתת השימוש בדלקי מאובנים חייבת להיתמך על ידי טכנולוגיות מתאימות לאחסון ולשינוע האנרגיה לזמנים ולמקומות בהם היא אינה זמינה. אחת הדרכים המבטיחות לאחסון אנרגיה היא ייצור דלק חלופי. אלון דנה, מנהל בחברה, משתתף בצוות פיתוח דלק חלופי שכזה.
קרא עוד
אחסון מסוג אחר: דלק חלופי מבוסס חנקן

Satellite \ Pallet Runner

בבואנו לתכנן מחסן, עלינו לבדוק את שיטת האחסון העדיפה. בימים אלו מתרחב השימוש בטרנד לוגיסטי חדש המיצר ומשווק ע"י מספר חברות, מדובר על מערכת מיני משא בשם Satellite. מערכת זו שייכת למשפחת ה-High Density Storage ויעילה במיוחד במחסנים בעלי עומק משמעותי, בחדרי קירור ובמחסנים בהם תפוקות הדרייב-אין\Drive-In הינן נמוכות מדי. 
קרא עוד
Satellite \ Pallet Runner